Notícies d'actualitat

Dos mascaretes de la Generalitat per persona
12/5/2020

Segre

Fins ara les farmàcies només en dispensaven una de quirúrgica a la setmana, la primera gratis amb la targeta sanitària, i ja se’n poden recollir dos alhora, la segona a 0,76 euros

Les farmàcies van ampliar ahir la dispensació de màscares de la Generalitat a dos per setmana. Així, cada persona podrà accedir a dos unitats quirúrgiques en una única dispensació i sota el criteri que hagin passat set dies des de la recollida anterior. Fins ara, una vegada recollida la primera, havia de passar una setmana per poder comprar la segona.

Si un usuari encara no n’ha recollit cap des de l’inici, la primera unitat és gratuïta amb la targeta sanitària, a càrrec del Servei Català de la Salut (CatSalut). A partir de la segona, el cost és de 0,76 euros per màscara, el preu fixat pel departament de Salut, sense beneficis per a la distribució ni les farmàcies.

En qualsevol cas, s’ha de presentar la targeta sanitària, ja que la dispensació és per recepta electrònica.

Al marge d’aquesta campanya, si un ciutadà vol disposar de més màscares, la farmàcia li proveirà a preu de mercat si en té existències. Així doncs, des que va començar la campanya de la Generalitat el passat 20 d’abril, les farmàcies han dispensat més de 3.800.000 màscares a Catalunya del total de catorze milions que el Govern els està fent arribar de manera gradual.

Els Col·legis Farmacèutics reivindiquen que, amb aquesta iniciativa, la cadena del medicament –indústria, distribució i la xarxa de 3.227 farmàcies catalanes– mostren l’“esforç extraordinari” dels professionals que treballen per garantir l’accés a les màscares, a banda de tota la resta de medicaments, amb les màximes garanties.

Per la seua banda, des del Col·legi de Farmacèutics de Lleida van informar que encara no hi ha guants a les farmàcies, després que s’esgotessin fa setmanes, i que desconeixen quan els en subministraran més. Només algunes disposen de guants de plàstic, com els que donen als supermercats.

Instagram CaixaBank Mútua General de Catalunya Farmamundi
Plaça Ramon Berenguer IV, nº 9, 2ª planta 25007 LLEIDA